Czesław Lang spotkał się w Lubelskim Centrum Konferencyjnym z samorządowcami, przedstawicielami miast i służb, które wspomagały organizację imprezy. Podsumował oraz podziękował za pomoc przy jej organizacji.
Razem przygotowaliśmy ten wyścig. Nie jest łatwo zrobić imprezę na odpowiednim poziomie, żeby była bezpieczna, ładnie pokazana i jechała przez ciekawe zakątki, a kolarze mieli dobre warunki noclegowe. Te wszystkie rzeczy składają się na sukces wyścigu. Ten sukces jest zasługą wszystkich, którzy z nami pracowali – podkreśla Czesław Lang.
78. TdP rozpoczął się 9 sierpnia w Lublinie. Pierwszy etap kolarze zakończyli w Chełmie, a następnego dnia wystartowali z Zamościa. Rywalizacja trwała do 15 sierpnia.
Od strony sportowej niczego nie zabrakło. Przyjechała cała czołówka światowa i mieliśmy wielkie emocje. Jest to wyścig z cyklu World Tour, więc nie ma słabych kolarzy. Wygrał Joao Almeida, wschodząca gwiazda światowego peletonu – mówi Lang.
Dyrektor wyścigu cieszy się również z aspektu promocyjnego.
Dążyliśmy do tego, żeby to była też niesamowita promocja regionu i miast przez które przejeżdżaliśmy. Z każdego etapu mieliśmy 5-6 godzin transmisji. Jechaliśmy razem z kolarzami i podziwiając ich walkę przy okazji pokazywaliśmy najpiękniejsze zakątki naszego kraju. Przygotowaliśmy się do tego wcześniej i nakręciliśmy wiele materiałów pokazujących, co jest pięknie i warte obejrzenia. To był eksperyment, który naprawdę się sprawdził. Widzieliśmy, jak duże było zainteresowanie wyścigiem –mówi Lang.
O korzyściach promocyjnych mówił także Zdzisław Szwed, wicemarszałek województwa.
Tour de Pologne był sukcesem nie tylko sportowym, ale również niesamowitą promocją naszego województwa. W ponad 100 krajach dowiedzieli się, jak piękna jest Lubelszczyzna i dlaczego warto nas odwiedzić. Podczas transmisji oglądaliśmy najpiękniejsze miejsca, m.in. Roztocze, Zamość, Chełm. Dlatego chcemy z Czesławem rozmawiać o organizacji u nas kolejnej edycji wyścigu – zapewnił.
Z badań przeprowadzonych na zlecenie Lang Team wynika, że ludzie uważają TdP za imprezę o dużej tradycji i międzynarodowej marce, która promuje Polskę za granicą. Z 86-procent pytanych stwierdziło, że organizacja wyścigu pozytywnie wpływa na wizerunek goszczących go miast.
Od kilku lat miałem życzenie, żeby duża, promocyjnie świetnie opakowana impreza pojawiła się w Zamościu i obrazek kolarzy na tle zamojskiego ratusza znakomicie się sprzedał – przyznaje Piotr Orzechowski, dyrektor Wydziału Kultury i Sportu Urzędu Miasta Zamość.
Jest to impreza o wielkim zasięgu medialnym i potencjale promocyjnym. Był to środek sezonu turystycznego, a Zamość jest miastem turystycznym. Z raportu przygotowanego dla Lang Team wynika, że ekwiwalent miasta startu, a trzeba to rozróżnić, bo inna jest ekspozycja w mediach, niż miast mety, kształtuje się w granicach dwóch milionów złotych. Wydatek, który ponieśliśmy w związek z organizacją etapu wielokrotnie się zwrócił – podkreśla Orzechowski.
Władze województwa oraz lubelskich miast chętnie więc przywitają kolarzy również za rok. Czesław Lang także jest zadowolony z tej współpracy.
To wielki zaszczyt pracować z tak fantastycznymi ludźmi i samorządowcami – chwalił.
W 2022 roku Tour de Pologne rozpocznie się 30 lipca i potrwa do 5 sierpnia.
Nie chcemy uciekać z województwa lubelskiego. Kibice dopisali, było wielkie zainteresowanie i widać, że potrzebna jest impreza, która jednoczy i daje wielką radość. Mamy pomysły i jesteśmy już po pierwszych rozmowach z gospodarzami miast. Mam nadzieję, że w przyszłym roku znowu będziemy razem działali – przyznaje Lang.
Dyrektor Tour de Pologne do końca listopada chce ustalić trasę przyszłorocznego wyścigu.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?