Dla LHS zmiany byłyby niekorzystne. - Przekształcenia pociągną za sobą niepotrzebne dodatkowe koszty i dojdzie do zwolnień - alarmował kilka dni temu Krzysztof Tchórzewski, poseł PiS.
Tymczasem LHS - przeznaczona do transportu towarowego, prowadząca od polsko- -ukraińskiej granicy na Śląsk (rozstaw szyn 1520 mm, czyli szerszy niż standardowy w Europie pozwala na transport towarów ze Wschodu, gdzie rozstaw jest szerszy, bez konieczności przeładunku na granicy) - to jedna z najlepiej funkcjonujących spółek w grupie PKP. W 2010 r. zanotowała ponad 26,6 mln zł zysku netto. Zatrudnia 1285 osób w pięciu województwach, większość - około 800 - w lubelskim.
Przedstawiciele LHS doniesień nie komentują. - Czekamy na wyniki lipcowego głosowania w Parlamencie Europejskim - informuje Justyna Lipowska, rzeczniczka prasowa PKP LHS.
Chodzi o debatę nad poprawką, która miałaby wyłączyć LHS spod niekorzystnych uregulowań. - Wraz z innymi deputowanymi zbieramy podpisy i będziemy się starali, by ją przegłosować. Naciskamy też na polski rząd, żeby nas wsparł w tej sprawie - mówi Lena Kolarska-Bobińska, eurodeputowana PO.
Czytaj Kronikę policyjną Lubelszczyzny
Czytaj nasz luźny serwis - Z przymrużeniem oka
Najświeższe wiadomości z Twojego miasta prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm.
Organizujesz imprezę? Poinformuj nas!
Wyniki pierwszej tury wyborów we Francji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?