Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ekspresówką do Białegostoku. Ruszył przetarg na budowę kolejnych 40 km S19: od Międzyrzeca Podlaskiego do Kocka. Kiedy pojadą nim kierowcy?

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
GDDKiA Lublin/twitter.com
40 km długości będzie miała trasa S19, która powstanie między Międzyrzecem Podlaskim a Kockiem. Ruszył przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie drogi. Z ekspresówki kierowcy będą mogli skorzystać na przełomie 2025/2026 r.

To ostatni element układanki. Chodzi o budowę trasy S19 na terenie woj. lubelskiego. W piątek (27 sierpnia) GDDKiA ogłosiła, że ruszył przetarg na budowę ekspresówki między Międzyrzecem Podlaskim a Kockiem. Łącznie chodzi o 40 kilometrów nowej drogi. Będzie ona miała dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu.

Odcinek Międzyrzec Podlaski - Radzyń Podlaski będzie miał ok. 22 km.

- Na początkowym fragmencie, o długości ok. trzech kilometrów, trasa przebiegać będzie w śladzie obecnej drogi krajowej nr 19. Następnie poprowadzona zostanie nowym korytarzem i od zachodniej strony ominie Kąkolewnicę – opisuje przebieg przyszłej ekspresówki GDDKiA.

Zaplanowano dwa węzły drogowe. Pierwszy to Kąkolewnica, w okolicach miejscowości Grabowiec, drugi to Radzyń Podlaski Północ. Do wybudowania przyszły wykonawca będzie miał 11 wiaduktów, cztery mosty oraz sześć przejść dla pieszych.

Drugi fragment przyszłej trasy ekspresowej powstanie między Radzyniem Podlaskim a Kockiem. Ma mieć ok. 18 km długości. Nowa droga została zlokalizowana w korytarzu obecnej DK19.

- W ramach zadania wybudowane zostanie m.in. dwujezdniowe obejście Radzynia Podlaskiego, a także dwa węzły: Radzyń Podlaski Południe, który został zaplanowany na skrzyżowaniu z DK63, oraz Borki – informuje GDDKiA.

Planowane jest powstanie dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych: Sitno oraz Paszki. Ponadto na trasie pojawi się m.in. siedem wiaduktów i dwa przejścia dla zwierząt.

Przetarg został ogłoszony w formule „projektuj i buduj”. Oznacza to, że jego zwycięzca najpierw będzie musiał opracować pełną dokumentację projektową oraz uzyskać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Następnie wykona wszystkie prace drogowe.

Na zrealizowanie inwestycji GDDKiA daje 39 miesięcy. Przy czym do tego czasu nie wylicza się – chodzi jednak tylko o same roboty drogowe - okresów zimowych, czyli miedzy 16 grudnia a 15 marca.

To czwarty z przetargów ogłoszony w ciągu ostatnich kilku tygodni na „północne” – czyli od Lubartowa do granicy z woj. mazowieckim – fragmenty S19 na terenie naszego województwa. Wcześniej GDDKiA uruchomiła postępowania na zaprojektowanie i budowę S19 między: granicą woj. lubelskiego oraz mazowieckiego a Międzyrzecem Podlaskim, wraz z dobudową drugiej jezdni obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego (ok. 14 km) oraz dwa przetargi na powstanie trasy od Lubartowa do Kocka (24 km).

Prace przy projektowaniu fragmentu S19 od Lublina do Lubartowa, wraz z obwodnicą Niemiec (23 km) już trwają. Przetarg wygrała Mota-Engil Central Europe. Kontrakt - projekt i budowa - opiewa na 836 mln zł. Trasa ma być gotowa na koniec 2024 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto