Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

„Efekt sytuacji epidemicznej i inflacji”. Zamojski MZK zakończył ubiegły rok ze stratą wynoszącą ponad 2,5 mln zł

Bogdan Nowak
Bogdan Nowak
„Jednak z uwagi na wysokie koszty prowadzenia działalności (zwiększyły się wydatki na wynagrodzenia, zużycie materiałów i energii, usługi obce), w połączeniu z wysoką amortyzacją (głównie środków transportu), spółka odnotowała znaczną stratę z działalności” – czytamy w analizie. „Sprzedaż biletów pozostała na niskim poziomie, natomiast nie uległy zmianie ceny biletów”.
„Jednak z uwagi na wysokie koszty prowadzenia działalności (zwiększyły się wydatki na wynagrodzenia, zużycie materiałów i energii, usługi obce), w połączeniu z wysoką amortyzacją (głównie środków transportu), spółka odnotowała znaczną stratę z działalności” – czytamy w analizie. „Sprzedaż biletów pozostała na niskim poziomie, natomiast nie uległy zmianie ceny biletów”. Bogdan Nowak
Takie dane mogą niepokoić. Zamojscy radni miejscy zapoznali się z "Analizą sytuacji ekonomiczno-finansowej Miejskiego Zakładu Komunikacji sp. z o.o w Zamościu za 2021 r." Dokument był także omawiany na sesji RM, która odbyła się w poniedziałek (29 sierpnia). Wynika z niego, iż MZK ubiegły rok zamknął ze stratą wynoszącą ponad 2 mln 527 tys. zł.

O sytuacji zamojskiego MZK pisaliśmy w grudniu 2021 roku. Jak się wówczas okazało, po trzech kwartałach ub. roku zamojski Miejski Zakład Komunikacji wykazał stratę, która wynosiła ponad 1 mln zł. Mówił o tym na sesji Rady Miejskiej Andrzej Wnuk, prezydent Zamościa. Powód? - Chodzi o to, że mieszkańcy Zamościa w obawie przed pandemią zaczęli omijać autobusy MZK. I to jest duży kłopot – tłumaczył wówczas radnym prezydent Andrzej Wnuk.

Na ostatniej sesji RM radni mogli się dowiedzieć jednak jakie „całościowe” straty poniosła spółka w 2021 r. Dane na ten temat znalazły się w analizie, która trafiła pod poniedziałkowe obrady. Wynika z nich, że jest to ponad 2 mln 537 tys. zł. Zarząd MZK próbował podjąć w tej sytuacji różne działania, które miały owe starty zminimalizować. Obniżono m.in. koszty ubezpieczeń komunikacyjnych i podatku od środków transportu. Starano się także zmniejszyć zużycie paliwa.

„Jednak z uwagi na wysokie koszty prowadzenia działalności (zwiększyły się wydatki na wynagrodzenia, zużycie materiałów i energii, usługi obce), w połączeniu z wysoką amortyzacją (głównie środków transportu), spółka odnotowała znaczną stratę z działalności” – czytamy w analizie. „Sprzedaż biletów pozostała na niskim poziomie, natomiast nie uległy zmianie ceny biletów”.

Nie tylko to było ważne. „Również zysk ze sprzedaży na stacji paliw był tylko nieznacznie wyższy niż w roku 2020” – czytamy dalej w dokumencie. „Jest to efekt zarówno wciąż trwającej sytuacji epidemicznej jak i rosnącej inflacji, powodującej wzrost cen i usług”.

Dokument dostępny jest w całości na stronie internetowej: https://zamosc.esesja.pl/

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zamosc.naszemiasto.pl Nasze Miasto